torsdag 28 april 2011

Florist? Knappast....

Att ha mycket blommor omkring mig gör mig glad, dessvärre har jag inga gröna fingrar:) Många av mina blommor inomhus är av plast:) Behöver bara dammas av nångång då och då, PERFEKT!

Blommor utomhus ska dock va av riktig vara och jag har turen att bo nära en Handelsträdgård. Jippi!!
 Dessutom så brukar dessa blommor klara sig bra mycket bättre än de som är inomhus....mycket märkligt. Ja ja man kan inte va bra på allt. Iallafall.... Så är jag mer för att plantera i krukor än att pyssla i rabatter där ogräset stormtrivs...Därför grävde jag ur min gammla rabatt , fyllde den med grus och ställde två krukor med panseer där. Jätte fint blev det och förhoppningsvis trivs inget ogräs där:) Resultatet lägger jag upp en annan dag....


Till Påsk hade jag gula panseer inomhus,
dem är numera utplanterade.
 
Nu väntar sängen ZZZzzzz.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar