fredag 9 december 2011

Ett dekorationstips!






Att dekorera bord inför middagar är jätte roligt tycker jag. Mindre roligt är att lägga pengar på dekoration till bordet eftersom att det så sällan används. Att plecera servetterna i servettringar tycker jag är jätte fint. Så istället för att lägga en massa pengar på dyra sådana så köpte jag ett paket med ljushållare (till adventsljusstake) som jag stoppade servetterna i. Billigt och bra. Ett litet tips till alla andra likasinnade snåljåpar:)

Idag är det riktigt höstväder med regn och rusk, märkligt decemberväder. Lill-M trotsar detta och sover gott nerbäddad i vagnen ute på farstukvisten. Hon kan sova i flera flera timmar och vaknar sen go och glad! Så nu har jag egentid med Stor-M och vi skall utnyttja tiden med att spela memory som hon fick i julkalendern igår....

Helgen betår av julmarknad, mostermys och jobb. Trevlig fredagskväll önskar jag er kära läsare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar