torsdag 8 december 2011

Uppdrag Rädda Norra Gotlands Framtid!


Det är vi som är framtiden!

'
Vi, jag och Herrn har en dröm om ett hus och ett liv på Fårö. Han är uppvuxen därute och min mamma likaså. Drömmer om en mindre gård där vi skulle kunna ha lamm, som hobby först och främst. Att Fårö ligger långt från mitt arbete känns inte så svårt. Är van med att pendla. Men att mina barn ska behöva pendla och sitta på en buss i flera timmar per dag för att komma till skolan är inte ok.  Först togs skolan på Fårö bort och nu finns ett förslag att lägga ner högstadiet på Fårösund vilket säkerligen kommer innebära att hela skolan kommer att läggas ner om några år. Ungefär samtidigt som mina barn ska börja grundskolan, skulle jag tro. Alltså tre-fyra år kanske.

Vision Gotland 2025 är en plan för Gotlands framtid. Där står det bland annat att gotlandsbefolkning ska vara minst 65000, att det ska finnas skolor och arbeten, att Vision Gotland gäller hela Gotland och alla gotläningar. (Läs mer om Vision Gotland 2025 HÄR). I det nya förslaget så upplever jag att man inte alls tar hänsyn till befolkningen på norra Gotland, vilket innebär att Vision Gotland 2025 inte alls inkluderar hela ön. Målet om att Gotland ska få en befolkning på minst 65000 är i min mening omöjlig om förslaget går igenom. Ingen skola är lika med inga barnfamiljer, som faktiskt är vår framtid.

Nej nu får det vara nog! Nu sätter vi ner foten och kämpar för vår landbygd och för en blomstrande framtid för Norra Gotland! Va med du också! Kom på mötet i Lärbro Korsbygård på måndag den 12 dec kl 18:30 för manifestation och därefter möte angående förslaget. Skriv även på NAMNINSAMLINGEN .

Kämpa Kämpa Kämpa!

1 kommentar:

  1. Fan va bra!! Ja flytta till fårö åå va mysig :D det är blåsigt å kallt å bo vid havet men nära så vi kan åka traktor å vagn på midsommar ner till raukarna å lamm, öken gräs och öken syrsor :D!!
    ÅÅÅ gör det! fast jag tycker mycket om erat hus ni har nu med :D
    Puss

    SvaraRadera