söndag 4 december 2011

Helgen har till största del bestått av....

Min uppmaning "Sitt still och le".....

fungerade i si så där två sekunder....

Sista försöket då jag gjorde prutt-ljud....
Gick hem en stund


Trots trots troooots! Ja en hel helg av trots och dessutom har vi varit hemma hela helgen vilket ger rastlösa barn vilket leder till ännu mer trots. Hatar och avskyr denna trots. Försvinn och ge tillbaka min fina unge!

Men jag får inte glömma stunderna däremellan. Stunderna av kramar och pussar och ord som "Jag älskar dig mamma". Ja det är väl dem stunderna som gör att jag står ut....

En bra stund under helgen var idag när vi skulle ta kort inför julkorten som ska skickas i väg. Tidigare år så har jag tagit kort ifrån julen året innan. Bara för att få en mer "äkta" känsla i bilden och inte så uppstyrt. Men i år fungerar det ju såklart inte eftersom Lill-M bodde i min livmoder förra julen. Och ett julkort med min livmoder som motiv är det nog ingen som skulle uppskatta:).

Så jag klädde på tjejerna julkläningarna och placerade dem i soffan som jag Jul-Piffat liiiite... Hann knäppa av några kort innan det var slagsmål i soffan och jag fick gå emellan. Hur resultatet blev får ni se en annan dag när brevbäraren varit och lämnat av dem i lådan.... Jag valde iallafall den sista bilden tillslut....Stor-Ms leende på första bilden är liiiite för väl påklistrat eller va säger ni?!

Imorgon är den Herrns födelsedag och familjen kommer på tre-rätters-middag, så jag vet vad jag har att göra imorgon. Men innan förklädret åker på måste ungarna få leka av sig en stund (så dem sover middag läääänge).

Nu sängen med min tjugosexåring (soon to be tjugosjuåring).....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar