måndag 5 december 2011

Ett år äldre men fortfarande sååå snygg!

Började dagen med köttbullemacka...

och avslutade den med Pannacotta...

Sååååå god!

Skumtomtar med polkasmak fick agera
dekoration....

Idag är det Herrns födelsedag, hans tjugosjunde och min tionde (som jag är med att firar alltså). Vi började med att bjuda honom på köttbullemacka och te i sängen. Stor-M tyckte att det va spännande och roligt att det var pappas tur att firas... Självklart så undrade hon om han också skulle få en bajskorv i paket....det fick han inte.

Sen var vi och lekte en stund på öppnaförskolan medans Herrn var på jakt en stund. Inget byte med sig hem denna gång dock. Sen var det dags för mig att ställa mig vid spisen. Mina snälla barn somnade båda två och sov i över tre timmar. Alldeles perfekt tajmat!

Så nu har middagsgästerna åkt igen. Mätta och belåtna. Blev sååå mycket bättre än vad jag förväntat mig. Riktigt j#vla gott om jag får skryta lite:) Vad bjöd vi på då?


Meny

Förrätt: Räkcoktail med vitlöksbaguette

Varmrätt: Rådjurssadel med potatisgratäng och viltsås
(receptet hittade jag HÄR , men gjorde om det lite)

Efterrätt: Panacotta med vit-och mörkchoklad.
(receptet hittar du HÄR)


Att ha en jakttokig karl har helt klart sina fördelar...


2 kommentarer:

  1. Åå vilken god meny. Vad gott med vilt. Ja du har riktigt tur som har en jakttokig karl så du får detta underbara kött på ditt bord.

    SvaraRadera
  2. Mums va gott är sjukt nyfiken på vad din karl fick i present :D!!

    Puss

    SvaraRadera