måndag 9 januari 2012

Den sega knölen...

Här är den ena sega knoppen...

Mossan är ett minne blott....
små sten som gäller nu.

Observera mitt STORA fina fönster...


Innan julen och innan vi åkte (vilket tjat) så planterade jag ner två av förra årets lökar i en julgrupp. Eftersom dem inte blivit vattnade under två veckor så har dem inte kommit till skott och börjat blomma men dem är en bra bit på väg. Jag har inte hjärta att slänga dem nu när dem är så nära så jag planterade bara om dem istället. Bytte ut mossan mot små sten. Så lite av julen får misann vara kvar....bara i en mer "vårig" form.

Idag har vi haft årets första mamma-barn-träff här hemma hos oss. Så nu är vardagen verkligen tillbaka. Nått annat som tillhör vardagen är planering av dagis och jobb, vilket jag även pysslat med idag. Har glömt (förträngt) hur svårt det kan vara att få ihop livet så som man vill ha det. Men det blir säkert bra i slutänden.

Imorgon tänkte jag träna lite fotboll. Inte korpen denna gång utan någt betydligt yngre lag..... ja jag är ca tio år äldre än dem andra men hoppas att åldern inte spelar någon roll i detta fall. Kul ska det bli iallfall. Får se hur kul jag tycker det är imorgonkväll när konditionen sviker och träningsvärken kommer som en käftsmäll....

Önska mig lycka till snälla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar