söndag 22 januari 2012

Tiden är knapp...



Idag har jag tagit tag i att rensa, sortera, slänga (med en tår i ögat) och vacumpaketerat barnkläder som tjejerna har vuxit ur. När Stor-M växte ur de minsta bebiskläderna packade jag bara ner dem huller om buller i kartonger och kassar och ställde på en lätt tillgängligt plats eftersom vi ganska snart tänkte skaffa syskon.

Men nu när man inte är hundra procent säker på om det blir fler barn eller ej så är det svårare. Hade vi varit tvärsäkra på att bebisverkstaden är stängd för all framtid så hade jag gett bort och skänkt istället för att lägga undan. Men nu vakumpaketerar jag kläderna för att de ska ta så lite plats som möjligt. Rekomenderar jag varmt. Lite läskigt att se hur kläderna "försvinner" (blir kompakta) i påsen.

Skönt att få det gjort och jag kan nu bocka av en sak av alla som jag planerat hinna med under föräldrarledigheten. Knappt om tid nu och dessutom rymmer jag imorgon för några dagar. Längtar efter egentid med min Ida.

Nu lite fika innan träning....

1 kommentar:

  1. Yippi jo!! va härligt jag hätar dig i gullmarsplan så ta inte bussen till centralen :D i be there!!

    Puss

    SvaraRadera