söndag 29 januari 2012

Smyg äter....




Söndag och vilodag. Det har Lill-M tagit fasta på för hon ligger på övervåningen och drar timmerstockar. Hade gärna gjort desamma men stunden hon sover räknar jag som min "egentid-då- jag-gör-tråkiga-men nödvändiga-saker-tid" och det är då jag får saker gjorda här hemma. Stor-M sitter snällt i soffan och ser film. Hon är inne i sin film men tittar då och då ut i köket där jag sitter vid datorn. Det som stör hennes filmtittande är prasslet av  pappret runt chokladkakan som jag försöker äta i smyg...än har hon inte kommit på mig:).

Mitt bekymmer idag (förutom att någon kommer på mig och min chokladkaka) är vilken tårta jag skall baka till Lill-Ms årsdag.... Förslag? Inget för avancerat för då tappar jag lusten innan jag läst igenom receptet....

Dagens foton är tagna i vårat vardagsrum. Vill så gärna renovera upp varagsrummet men tiden räcker inte till just nu. Det är ju där och i köket vi håller till när vi är hemma så det är inte så lätt att få ihop det... men någongång så ska det bli gjort.

Nu ska stoppa en pinne eller två i brasan så huset håller sig varmt.

Adjö!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar