söndag 8 januari 2012

Ut med julen & in med våren.



Vi har knappt haft någon vinter denna säsong. Ingen snö (dem fjuttiga milimetrarna som låg på backen några sekunder innan dem smälte räknas inte), knappt några minusgrader. Helt ok för mig. Är inte mycket för snö och kyla. Kanske ändrar mig när barnen växer upp och uppskattar snön mer än vad dem gör nu....Trots en mild vinter så längtar jag fruktansvärt till våren. Därför köpte jag igår med mig två primulor (?) för att få lite vårkänsla här hemma. Julen är utstädad. Slapp allt barr i år eftersom vi inte hade nån gran. Funderar starkt på plastgran till nästa jul, trodde aldrig jag skulle vilja det. Vuxenpoäng eller bara lathet??

Ny normal vecka imorgon. Herrn på jobbet eller jakt, Stor-M på dagis och jag och Lill-M hemma hos någon på fika. Precis som det ska vara. Ska försöka njuuuta av sista månaden hemma. Men som alltid kommer tiden flyga förbi. Ska även hinna med ett besök i storstan till IDA. Alltså inte Visby....nu snackar vi Stockholm:). Japp bondläpp i storstan!

Ha en skön söndag kära ni!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar