onsdag 11 april 2012

Bilen brummar vidare....


Gardiner från Jotex och lampskärm från Rusta.



Då är bilen besiktigad och godkänd för i år. Skönt att få det gjort. Jag har ganska många negativa upplevelser när det gäller besök på bilprovningen. En gång gick bilen igenom med blanktpapper men ville inte starta när jag skulle därifrån. Jag vågade inte gå in igen och be om hjälp så jag knuffade bilen (en liten Nissan Micra inte en stor Volvo) till en parkering och ringde sen Herrn som fick komma och bogsera mig hem.... En annan gång gick bilen sönder på väg därifrån och jag kör ner i diket...viktigt att poängtera vara att det då var halt väglag.


Idag gick det iallafall bra och som belöning köpte jag årets första men absolut inte sista Pelargoner som får pryda fönstrer i hallen tills det är dags att plantera ut dem. Om våren tänker komma vill säga...


Nu ska jag åka och hämta mina tösar på dagis. Har lovat Stor-M att vi ska öva på att cykla. Hon vill så gärna men får inte till det med trampningen. Öva Öva Öva!!


Trevligt Lill-Lördag!!

1 kommentar:

  1. Å vi gjorde en ramsa med att trampan ska vara uppe. Hoppas de går bra det är så sjukt härlig känsla å se dom klara det första gången! Du har fått mig sugen på rullgardin sydde du dom själv? Puss

    SvaraRadera