lördag 21 april 2012

Ute planering...



Försöker hitta lite inspiration till mitt trädgårdsland. Finns ju så många fina trädgårdar och duktiga människor som vet hur man sköter dessa på bästa sätt. Tyvärr är jag inte en av dem. Men skulle gärna vilja. Har iallafall bestämt vad jag ska odla. Pallkragar har jag sen tidigare, dem ska bara få lite färg.


Komposten har jag tömt och flyttat till nytt ställe eftersom den stod alldeles för nära poolen. Inte så jätte trevligt att mysa vid poolen samtidigt som man känner lukten ifrån rutten mat. Blä! Ska nu be Herrn att röja lite med motorsågen så jag får sol på mitt trädgårdsland. Härligt att kunna plocka jordgubbar och sockerärtor hemma, nyttigt också.


Jag och Stor-M har bokad en tur till Ida och Liam i Maj. Ska bli sååå roligt! Två år sen sist jag hade med mig henne.... Åksjuk som hon är spydde hon över sig själv, mig och barnvagnen när vi åkte bussen till Cityterminalen. Not så nice att åka ytterligare buss i en timme och sen båt i tre. Kände mig allt annat än fräsch när vi tillslut kom hem. Hoppas det går bättre denna gång.


Nu ta hand om en sur Lill-M, som får mysa med sin pappa medans vi är i stor stan.

Trevlig helg! 

1 kommentar:

  1. Helt rätt du är så inne! verkligen snyggaste med pallkragar åå va ja önskar ja kunde pyssla ja med, ser fram emot en smakbit av era jordgubbar i sommar.
    Å det ska bli så mysigt att ni kommer känns så långt hoppas tiden går fort :D!

    SvaraRadera