onsdag 18 april 2012

Livet är underligt....



Livet är bra underligt. Vi föds, vi lever och vi dör. Ok kanske inte så jätte underligt. Men när man ena dagen får ett glatt besked om att en ny människa har kommit till världen för att sedan dagen efter  gå på begravning för en annan människa som avlidit då känns livet bra underligt, och kort.  Ja livet är kort och kan ta slut i princip när som helst.

Så nu ska jag hämta mina ungar på dagis och njuta av att vi finns här tillsammans just idag. Och jag ska njuta över mina vänners lycka över deras nytillskott. Det bästa i mitt liv har varit att få barn, det näst bästa måste vara när vänner får sina. Underbart.


Laddar idag med en massa kärlek och lyckorrus för att imorgon kunna finnas vid en annan väns sida när hon begraver sin man. Som sagt livet är bra underligt och ibland grymt och orättvist.


Ta vara på er och varandra!

1 kommentar:

  1. Å va tufft!
    Skönt att kunna njuta å se lite liv nån dag efter med
    Ja går å väntar på en vän så jag spricker snart
    idag måste dom kanske bli igångsatta
    KOMMER den aldrig!!

    Sorligt med imorn hoppas solen lyser! En stor Kram till dig!

    SvaraRadera