lördag 14 april 2012

Om att inte få ihop vardagen...

Barnflicka sökes?!


Jag och Herrn har var sin fast anställning. Vi har två inkomster. Något som verkara vara ganska ovanligt i dessa tider då det är dåligt med arbeten. Ändå stöter vi på problem. Vårt största problem är barnomsorg på helger. Som inte existerar. Herrn jobbar enbart helg och jag ca var tredje. Vi har bara min sida av släkten att be om hjälp och även dem jobbar helg. Det går helt enkelt inte ihop och detta tär verkligen på mitt psyke. Hur lyckas andra familjer?

Vår stora räddning fram tills nu är min Lill-Sis E som ställt upp i vått och torrt. Hon är för tillfället arbetslös men inte länge till....

Känns så tråkigt och väldigt märkligt att en av oss måste byta eller söka nytt jobb när vi redan har var sitt som vi trivs med väldigt bra. Men jag antar att det är alternativen.....

2 kommentarer:

  1. om det är din 3e helg borde du kunna ha en barnflicka gud dom tar inte mer än typ 150spän :D!
    ta nån som är bra du känner till.
    ebba på dagis är bra på å städa :D det gillar ja.
    .
    Det är därför familjer skiljer sig dom får inte ihop det inte heller egen tid och det tär!
    andra kulturer har stöd och hjälp helt naturligt av hela sin familj och dom tillbaka.
    Det är inte meningen att man ska klara allt allt själv. Å det bästa av allt är att dom oftast ser det som bonus i sina liv att umgår med barnbarnen :D-
    kämpa på ni hittar snart en bra lösning.
    funkar det inte för dig heller å byta pass å sånt?
    Lycko kramar puss puss puss
    Du är väldens bästa mamma till dina fina flickor!!

    SvaraRadera
  2. Fy va trist när det blir så.... Men är det inte på G med ett "nattis"? Jag har för mig att jag hört det... Har du kollat med din chef om du inte kan få vara utan helger en period nu till barnen blivit lite större? Det kan vara värt ett försök och mena på att annars är risken stor att dom går miste om dig i onödan. Det kan funka. LYCKA TILL!

    SvaraRadera