onsdag 25 april 2012

Solsken och slabb...



Igår när vädret var på topp så passade jag och Stor-M på att åka till handelsträdgården. Därifrån fick vi med oss lite blommor som är mer kyltåliga. Vet ju aldrig hur länge våren få va här. Kan ju komma fler bakslag även om jag är positiv och tror att våren verkligen är här nu.

Hann även slabba på lite vit färg på mina pallkragar.... Jag gjorde verkligen allt fel. Min far skulle slita sitt hår om han sett mig igår.... Jag målade pallkragarna på plats, alltså där dem står på backen. Jag slet i och för sig bort en massa gräs runt om innan jag började... men jag gjorde inget för arbete. Min tanke är ju att det ska se lite slitet ut:). Iallafall. Jag målade ute trots att jag antar att det är för kallt, jag använde mig av inomhusfärg till väggar och jag målade med en gammal pensel som till en början var hård som sten men mjuknade efter ett tag... För att gömma kanten nertill som jag inte kom åt pågrund av gräs och jord har jag tänkt lägga sten som en kant runt pallkragen. Hur resultatet blir, om det blir färdigt eller om jag tänder på hela skiten till valborg återstår att se. Jag håller er uppdaterade.

Lill-Lördags kvällen ska jag spendera på Lassis. Va ska ni göra?

1 kommentar:

  1. :D haha va du e rolig tänd inte på kör på din stil gammal sliten romantisk stil!
    unikt blir det!
    Hoppas bara färgen inte regnar bort
    Puss

    SvaraRadera