söndag 29 april 2012

Looovely sunday!




Idag gjorde vi en impulsiv resa till stan. Skulle egentligen varit på gympa med Stor-M men hon ville inte, tänkte bara sitta på bänken och se på. Så då beslutade jag att inte åka dit överhuvudtaget. Vi drog till stan istället. Handlade ögon till våra Gräsgubbar och lite presenter till vännernas nytillskott. Avslutade med hamburgare.

Att åka ensam med båda barnen är lite att utman ödet. Man vet aldrig hur det blir... idag gick det mesta bra faktikskt. Lite gnäll från Stor-M när hon inte fick köpa fodral till sina solglasögon och från Lill-M när vagnåkandet inte var roligt längre.... annars bara glada miner. Kommer jag nog våga göra om.

Vi gjorde våra gräsgubbar med jord. Kolla in Ida med familj hur deras blev när dem använde spån. Låt gräshårstävlingen börja!

Hoppas ni har det lika bra som jag idag!

3 kommentarer:

  1. Hahaa dom är så bra era gubbar!!! Puss

    SvaraRadera
  2. Nej men vilka fina gubbar, hur har ni gjort dom??
    /Clara

    SvaraRadera
  3. Visst är dem fina. Vi hade till en början en gubbe för varje familjemedlem men hunden åt upp två av oss:) Vi använde nylonstrumpor som vi först hälde gräsfrön i och fyllde sen på med jord. Sen dekorerade vi dem som vi ville innan dem fick bada lite så jorden blev genomblöt. Klart! Jag har sen vattnat dem varje dag! Rekomenderar jag starkt!!

    SvaraRadera