fredag 27 maj 2011

Tio år sen....






I nästa vecka är det redan juni, en sommar månad, vart tog våren vägen??!! Juni innebär skolavslutningar och det slog mig att det är tio år sedan jag slöt nian...oj oj värt att fira?? vad har jag då gjort dessa tio år? Hmm låt mig fundera....
  • Gått ytterligare 3 år i skolan på Samhällsvetenskapliga Programmet (ångrar mig nu så här i efterhand när jag vet vad jag till sist blev, men sånt är livet)
  • Gått ytterligare 3 år i skolan, då på Karolinskas Institutets Sjuksköterskeprogram Distans (därmed skaffat mig ett studielån tills jag är 42år)
  • Köpt hus (ännu mer lån)
  • Varit gravid och fött underbara barn x2 (det bästa jag gjort)
  • Fått/skaffat/förtjänat mig ett arbete (som jag stormtrivs med)
  • Till sist men absolut inte minst att Kärleken har hållit i med- och motvind under dessa tio år<3
När jag ser dessa händelser uppradade så här så känner jag mig riktigt nöjd och framförallt stolt, för det är så här jag (iallafall på ett ungefär) hade tänkt att mitt liv skulle se ut....(visst finns det saker jag ångrar) Jag är helt enkelt ,passande nog, en vanlig "Svensson". Tyck att jag är tråkig som inte rest och gjort en massa andra "måsten" innan jag stadgade mig och skaffade barn men so what... Det här är mitt LIV och jag är f-n NÖJD med det!!

Nått annat jag är nöjd med är äppelkakan som står i ugnen och väntar på att bli uppäten...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar