onsdag 15 juni 2011

Efter regn kommer solsken!








Vad hände egentligen med vädret efter åskan i helgen?? Luften har blivit lättare att andas men hallå SOLEN vart tog du vägen??  Mina jordgubbar behöver dig nuuuu!! Ja även jag för den delen för hu vad trött jag har varit de senaste dagarna....
Planen för helgen är ett besök på Kneipbyn och då är det en fördel med strålande sol...

Idag har jag jagat ovälkomna gäster....nämligen myror och andra småkryp som stått i min väg. Varför inte hålla sig i sina stackar och låta mina bullar och annat ätbart vara ifred!! På tal om djur så har vi fått ytterligare sex kycklingar och till Herrns i husets stora förtjusning även två gåsungar.... gula små dunbollar som man inte vågar sig närma för morsan är väldigt aggresiv. Inte bara gåsungarna har en aggresiv morsa utan även mina ungar. Jag är riktigt lätt retlig just nu, kan bero på en blandning av amningshormoner och att herrn i huset jobbar alldeles för mycket (om du frågar mig)....men så är det...ggrrrr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar