onsdag 8 juni 2011

"Första-Gräset-Upplevelse"







En av alla roliga saker som följer med när man skaffar barn är alla "första gången upplevelser". Första gången bebisen:
  • Ler
  • Skrattar
  • Pruttar
  • Vänder på sig
  • Smakar annat än tutte
Ja det går att räkna upp hur många saker som helst och som förälder är det härliga och fantastiska upplevelser (för andra inte lika roligt och intressant, men iallafall). Så idag hade Lill-M, fyra månader sin första kontakt med det gröna mjuka gräset (vår gräsmatta består dock till större delen av mossa men första-moss-upplevelsen låter inte så mysigt i mina öron).

Som alltid så hade jag ganska stora förväntningar vad gäller hur ungarna ska reagera på saker. Ett exempel va när Stor-M skulle åka pulka för första gången... Jag målade upp en bild i mitt huvud över hur glad och lycklig hon skulle sitta där i pulkan och skratta....precis tvärtom blev det. Stor-M skrek högljutt och försökte slänga sig ur pulkan i ren skräck, inte riktigt vad jag tänkt mig. Ändå lär jag mig inte.... Tillbaka till Lill-Ms reaktion på gräset då...blev även platt fall där. Lite petande, lite smakande, ingen större reaktion sen blev hon arg och hungrig....

Tur är väl ändå att det kommer att komma många många fler "första-gången-upplevelser" fär både Stor- och Lill-M!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar