tisdag 21 juni 2011

Ensamstående för ett par dagar....

Att bygga nytt hus är ju ganska "inne" och jag blir sugen
ibland men oj oj vad jag gillar vårt eget Lilla Hus....


Att vara bonde i detta "på och av väder" kan inte vara lätt, att vara sambo med en karl som mer än gärna hjälper dessa bönder är inte heller lätt.... Anledningen till den dåliga uppdateringen är att jag varit själv dygnet runt med tjejerna eftersom Herrn har hjälpt en bonde och nära vän med höet som skall in inför vintern....(vinter känns ju inte så kul att ens nämna, det är ju såååå avlägset.... eller inte. Om ett halvår är förberedelserna inför julafton i fullgång, det ni!!:))

Jaja vi hade mysiga dagar utan Herrn som ersattes av moster E och det fungerar utmärkt det med!! Att träffa Pippi Långstrump och åka karusell va planen....mina planer brukar dock inte gå i lås och så blev det även denna gång. För det första så va inte vädret med oss riktigt (grått, blåsigt och ganska kallt men INGET regn iallafall), Pippi låg och sov och "knarkade" (snarkade) och karuseller blir man yr och ledsen av (Stor-M blir lätt åksjuk). Men i det stora hela så hade vi en mysig dag och trots motgångarna så pratar Stor-M positivt om dagen och det är huvudsaken! Glad dotter & Glad mor!

Ny vecka och dessutom Midsommarveckan!! Härligt!! Dessutom fyller jag år om exakt en månad så nu börjar nedräkningen.....Ännu mer Härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar