torsdag 9 juni 2011

Tjugo år av vänskap!

När vi slöt 9:an för 10 år sedan skrev vi små meddelanden
till varandra på sidenband....

det är jag glad över så här i efterhand för jisses va roligt det va
att läsa dessa efter så lång tid.

Fårösundsskolans avgångsklass 2001.


Många fina minnen väcktes till liv....


För tjugo årsedan började jag, vad som då hette Lekis. Där träffade jag ett helt gäng med barn, vissa lärde jag känna bättre än andra... och vissa lärde jag känna ännu bättre än andra. Många av oss höll ihop hela vägen genom grundskolan. Under gymnasietiden började vi tappa kontakten med varann allt mer och när vi tog studenten och "vuxenlivet" började så va vi inte många kvar....

Men dem som finns kvar, FINNS verkligen kvar. En av dessa som finns kvar nu tjugo år senare och som har en stor plats i mitt hjärta är min underbara vän Patricia även kallad "Pattis". Trots att vi efter studenten valde att göra helt olika saker i livet så har vår vänskap alltid funnits där. Hon är en härlig människa som jag delar många många minnen med, både riktigt roliga och även mindre roliga, men det är så det ska va! Att hon skulle bli Gudmor åt Stor-M var inget svårt val och när jag tänker efter så var det bestämt sen många år tillbaka:).

Jag känner mig lyckligt lottad som har en sådan fin vän i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar