tisdag 14 juni 2011

"Vägen till mannens hjärta går genom magen"





En trevlig dag på Fårö tillsammans med en dröjs ungar och deras mammor! Lika kul för mammor som för barn (eller jag har nog roligast, Stor-M har lätt för att leka själv). Nästa vecka är det vår tur att få besök av hela "mamma/barn-gruppen" från Fårösund! Roligt att vi kan åka hem till varandra under sommaren när öppnaförskolorna är stängda... När vi inte träffar denna grupp så har vi börjat träffa några mammor från Tingstäde så i nästa vecka blir det att åka till stranden med dem... vi håller oss sysselsatt vi!

När man besöker Fårö så är ett besök på Bageriet (http://www.sylvisdöttrar.se/) ett måste!! Efter en låååång dag orkade jag inte ta mig dit men jag hade sån tur att Herrn i huset befann sig på ön även han... Så han kom hem med en hel kasse med godsaker, mums!! Så kvällen kommer jag tillbringa i soffan med en kopp kaffe och härliga, nybakta bullar...(kommer säkerligen bli fler än en som slinker ner). Och jag längtar redan efter frukosten för då ska jag sätta tänderna i frukostbullarna och baguetten som även de låg i kassen!! och så va dagen fulländan:)   "Vägen till mannens hjärta går genom magen" är ett ordspråk som passar in väldigt bra på mig (trots att jag är kvinna:))....ge mig sötsaker och du har mig lindad runt lillfingret..... Nu ska kaffipannan på!! Trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar