onsdag 21 mars 2012

"Bönder" i stan...

Denna vackra vårdag borde vi har spenderat ute i solen, i värmen, i den friska vårluften, på gården med varandra. Men icke. Vi var iallafall tillsammans. Men till största del i bilen eller springandes i affärer. Vi har nämligen gjort ärenden i stan idag. Så som vi "lantisar" gör emellanåt. Tur att det bara är början av våren och att vi har många många vackra dagar framför oss.

På lördag är det dags att vrida fram klocka en timme. Jag kommer ihåg vilket håll klockan ska vridas genom att tänka på att trädgårdsmöblerna ska fram till sommaren och tillbaka till vintern. Har du nån sån tumregel? Det innebär iallafall att mitt arbetspass förkorttas med en timme. Tycker jag att jag förtjänar efter att ha jobbat den natten när vi vrider tillbaka klockan och arbetspasset istället blir en timme längre...

Imorgon hoppas vi på ytterligare en varm och fin dag för tanken är att vi ska grilla korv med föräldrar och barn på öppnaförskolan på Fårö. Hoppas även på att humöret är på topp hos både mig och barnen...

Hoppas ni haft möjlighet att få njuta lite av det fina vädret idag...

Nu sängen.... ZZZZZZzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar