lördag 31 mars 2012

Vart tog du vägen?

När jag klev ut genom portarna på Lassis i morse möttes jag av ett vinterland. What??? Vart tog du vägen våren? Kom genast tillbaka!

Tanken var att vi skulle grilla helgrillat lamm idag för att fira mamma som fyllt jämt. Med tanke på dagens väder var det nog tur att att tanken inte blev handling.... Kul för stackaren (läs Herrn) som skulle fått stå ute i snöovädret för att vända på lammet.... Det hade inte ens varit genomförbart. Smörgåstårtan pappa bjöd på blev perfekt. Till kaffet hade jag bakat en tårta som jag glömde ta kort på. Attans. Dess utseende blev inte alls som jag hade tänkt men god var den. Sockerkaksbottnar med After eight fluff och päronfluff. Smaskigt!

Nu är vi trötta alla tre och längtar tills Herrn kommer hem inom en timme så vi kan mysa ner oss i soffan och äta smörgåstårta som vi fick med oss hem. Antar att det blir finalen av Gladiatorerna som kommer rulla på tvn.

Nästa vecka är Påskvecka= Ida vecka! Jippi Jippi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar