torsdag 1 mars 2012

Ond cirkel...

Trotsiga ungar är bland det värsta som finns. Jag kan inte hantera situationen. Trodde aldrig att det kunde bli så här. Tänkte att lite trots kan väl inte va så farligt? Men oj så fel jag hade. Jag står inte ut och det verkar inte finnas nått slut. Den ena dåliga uppträdandet ersätter det andra.

Jag blir knäpp och känner mig totalt värdelös som förälder när mitt tålamod tar slut (har knappt nått kvar). Jag blir nästan som en trotsig barnunge jag med. Att behålla lungnet och föröska prata är lönlöst. har försökt mååååånga gånger. Nu skriker jag också och inte är det bättre. Det förstår jag, men det känns bättre. För stunden. Sen kommer det dåliga samvetet över mig och det är en förjävlig känsla.

Nu soffan och invänta Herrn så jag kan få prata av mig och kanske gråta en skvätt...

1 kommentar:

  1. Igår va en riktigt dålig dag som jag snabbt spolar vidare..., hade oxå några duster med liam
    så han grät å ja grät
    jobbiga små hjärtan, dom gör det för att utvecklas och hitta sina egna gränser man får bara va den som är läraren i några år :D.
    Men lika väl lär dom en själv att hitta sig själv som mamma när man flippar som man aldrig trodde man kunde :D.
    Du är en fin och bra mamma! Vi snabbspolar igår :D
    Kram å puss min fina!

    SvaraRadera