måndag 17 oktober 2011

Hej & Hå Kämpa på!




Åter är en helg över. Herrn har varit ledig för att gå på jakt men han har varit hemma en hel del mer än när han jobbar helg så det har jag uttnyttjat genom att äntligen börjat måla trapphuset och hallen på övervåningen... Hade dock inte räknat med att tapeten (som jag inte orkat dra loss) skulle släppa på vissa ställen som den nu gjort men det ordnar sig på nått vis... Tur att jag inte är perfektionist:)

Efter att jag började förra veckan på ett mycket hälsosamt vis med gympa och inga sötsaker så avslutade jag den sämre genom att äta pizza både på fredagen (tillsammans med Herrns jaktgäng) och på söndagen (bara för att vi inte orkade och hade tid med att laga mat). Så går det när man bor granne med en pizzeria. Tur är att dem bara har öppet varannan vecka....

Nu ny vecka och gympa ikväll! Så nu ska jag skärpa mig. Hej & Hå Kämpa På!....

Till helgen är det RockFest som jag planerar gå på tillsammans med andra morsor... Första (längre) stunden utan Lill-M.... Så håll tummarna för att jag ska få en kväll för mig själv på dansgolvet med partyglada människor! För det är jag värd!


Pssst..... Idag för åtta år sedan va jag överlycklig över att ha klarat uppkörningen och äntligen tagit körkort!! Värt att firas kanske...

2 kommentarer:

  1. du får visa vad du sysslar med :D jag hade gärna tagit en veckas semester och hjälpt dig spackla, fika, och ha det rörigt med alla våra ungar (mysig känsla)

    Grattis till körkortet för några år sen och fira att du inte blivit av med det än :D haha

    Du är så jäkla duktig som kommer iväg och tränar jag är tvärt om men jag tänker på det så snart har jag tagit steget :D

    SvaraRadera
  2. Tack för dina tips Marina. Och tack för att DU är ärlig och säger vad du tycker. Klart jag kommer att fortsätta blogga. Känner bara att ibland sitter man o skriver samma saker dagarna i ända.. Inte så kul att läsa kanske. hahah! Japp! Ses på torsdag. Vägbeskrivning på fb tack! :D Kram

    SvaraRadera