söndag 2 oktober 2011

Svek och löften...

Enkel fika....

hemma i trädgården, alldeles utanför dörren...

Tutte och äpple är en favorit hos Lill-M.

En välbehövlig kvällspromenad tog vi tillsammas tidigare i veckan hela familjen. Tjejerna delade på sittvagnen, lillsyrran satt i storsyrrans knä insvept i en filt och såg ut att njuta av stunden. Även jag njöt av att gå längs den trafikfria grusvägen, småpratandes tillsammans med min stora kärlek medans barnen tittade på lammen och skrattde tillsamans. Då i den stunden känns livet bra härligt och jag får ny energi!

Nu är åter en helg förbrukad. Idag har jag och Stor-M varit på en cykeltur på Bungenäs tillsammans med Patricia och hennes Max. Väldigt mysigt även då inte vädret va med oss. Blåste regält och solen gick i moln lagom till vi stannade och fikade. Men va gör det då när sällskapet är så trevligt! För ett tag sedan så skrev jag det här inlägget. För att fira vår vänskap planerade vi att åka på Britney Spears konsert om två veckor. Vad jag inte hade planerat va att jag fortfarande skulle amma....(ska väl vara och är glad över att amningen fungerar så bra eftersom att det är det bästa för barnet) detta innebär tyvärr att det inte blir någon konsert:(
Det komiska i det hela är att vi även hade samma plan för tre årsedan och anledningen till att vi då inte kom i väg är av samma anledning som nu.... Jag ammade nämligen Stor-M då... Gissa om jag har dåligt samvete gentemot Patricia, ställer in två gånger efter sig... Vilken kompis man är. Men anledningen är ju giltig. Så vi satsar på tredje gången gillt och då ska jag inte amma! Det är ett löfte!

1 kommentar: