fredag 14 oktober 2011

Jag gjorde en "Sverre"

Stekte även på snuttarna som blev över efter hjärtarna...
alltså inget spill...


Med lite looove i maten så smakar det extra bra<3

Jag är inte ett stort fan av att laga mat, ser det mest som ett måste och har ständigt problem med att hitta på vad vi ska äta. Känns som att det blir samma mat varje vecka. Jätte trist! Så igår när vi skulle äta pannkakor (en mycket återkommande rätt hos oss som jag för övrigt tycker illa om att göra eftersom att det tar sån tid och slutar oftast med att jag får äta i min ensamhet när resterande familjemedlemmar hunnit äta upp under mitt stekande) så gjorde jag en så kallad "Sverre" (min pappa).

När det var pappa som lagade mat under min uppväxt så fick han ibland för sig att Piffa till" maten.... Detta gjorde han med hjälp av karamellfärg. Mitt starkaste minne är en grön potatismos, mums mums........ eller?! Nu som vuxen uppskattar jag hans tokighet men kommer inte ihåg hur tankarna snurra då för mer än femton år sen.... Iallafall så prövade jag själv på karamellfärg i maten, nämligen i pannkakssmeten. Blev turkosa pannakakor med falukorv som vi gjorde hjärtformade med hjälp av pepparkaksform. Lite roligare att laga mat iallafall.


Nu fredagsmys som bland annat kommer innehålla pizza och soffhäng! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar