måndag 24 oktober 2011

Hur söt får man lov att va?!


Pappa upp i dagen!


Jag är en djurvän jag lovar. Är uppvuxen med katter och när jag och Herrn flyttade hemifrån skaffade vi oss både katt och hund på en gång. Att ha katt är bra mycket enklare än att ha hund. Katten sköter sig själv och jag som ägare behöver (nästan) bara se till att den får mat (vi har lucka i dörren så även sina behov sköter katten själv). En hund däremot. Den behöver sällskap och motion. Kloklippning och tvättning.  Dressyrkurser och lydnadskurser (säger min pappa:)). Ja en hund är mer jobb än en katt. Därför är jag en kattmänniska. Tycker om det enkla. Har dessutom två barn att fostra så tiden räcker inte till....och inte orken för den delen heller.

Trots detta så har vi inte bara en hund (Zero, sju år) utan från och med idag två (Flipp, åtta veckor). Herrn önskan och därmed herrns ansvar. Så det så.

Men visst är han urgullig?!

3 kommentarer:

  1. oj så söt liten hund. visst har ni eller haft en sådan hund av samma sort tidigare? har nå minne av någon sådan hund den sommaren då vi träffades för första gången. :D

    SvaraRadera
  2. ÅH så söt han var, verkligen en mini Zero!! Nu måste jag komma och titta på den lilla godbiten!! Det ser ju precis ut som Zero på 2:a bilden! :D

    SvaraRadera
  3. Ja håller med en zero upp i dagen!!
    Ja gud va mysigt!! kram

    SvaraRadera