onsdag 10 augusti 2011

Halvtid av föräldrarledigheten!

Idag fanns mitt paket att hämta ut på posten, har aldrig varit
mycket för färg och mönster......

men dessa fina handdukar, vimplar och lattemuggar
är alldels underbara i mina ögon....

det är Green Gate och jag har skickat efter dem från
www.elsashem.se .


Blandade känslor inför nästa år (kanske låter länge tills dess men upplevs som väldigt kort tid när man är hemma med sina ungar, tiden rusar i väg och helt plötsligt har min lilla bebis börjat gå) när föräldrarledigheten tar slut och jag är tillbaka på jobbet som natt-sjuksköterska. Älskar att vara mamma och att få vara hemma med mina tjejer så pass länge ser jag verkligen som en gåva, inte alla som får. I andra länder är man hemma i några fjuttiga månader och i vissa fall bara några veckor. Vi har det för bra här i Sverige när det gäller föräldrarledigheten (mindre bra är dem få kronorna som kommer in varje månad, kunde ha varit ganska många fler kan jag tycka).

Även om min största roll här i livet just nu är att vara mamma så kan jag inte låta bli att längta efter mitt andra jag. Min roll som Marina. En helt vanlig tjej som bland annat älskar att umgås, skratta, fika, träna (mer förr men nu j-vlar ska jag komma igång), pyssla, läsa (en annan sak jag tänker börja med igen). Så snart ammningsperioden är över ska jag ta tag i mitt Marina-jag och jag börjar med en resa till vår huvudstad tillsammans med Patricia för att fira vår 20år långa vänskap!

1 kommentar:

  1. öj fasen va fina greengate är grymma! tur att du är en som kan betämma dig när det gäller färg jag står bara och vill ha alla färger så det slutar alltid med ingen för jag inte kan bestämma mig :D! åhlens i vårat centrum har gjort om åå det är så fint men jag skulle aldrig kunna bestämma vilken färg :D

    Va mysigt det låter att du å pattis skall iväg va söta ni är!! 20år som bästisar det är häftigt!!

    Jag förstår vad du menar med att vara bara "jag" utan att ha dåligt självförtroende och samtidigt
    vara den "inte"jag med barnen.
    När jag är med Emil är jag "jag" och veckan med Liam är jag "inte jag" hur jag än försöker så går det inte att vara "jag" hela tiden för han kräver min uppmärksamhet på ett annorlunda sätt.
    och jag tänker inte på mig när jag är med honom.
    det är jag som mamma.
    Kram

    SvaraRadera