söndag 21 augusti 2011

Skinnjacks Mysteriet!

Jordgubb- och vaniljglass med fruktcocktail
blev det till fikat igår.....

kaffet intogs i mina bedååårande lattemuggar
från Green gate....



Då har mitt minne (mitt brist på minne) svikit mig igen. I förra veckan upptäckte jag att någon (av mina fikagäster antog jag) hade glömt sin svarta skinnjacka här. Den hängde så fint ute i hallen..... Jag letade efter ägaren i flera dagar utan lycka. Plötsligt slog det mig att JAG själv har ägt en svart  skinnjacka en gång i tiden (typ två-tre årsen) som jag lyckades slarva bort (surprise)...... Men hur i hela fridens namn skulle den plötsligt kunna hänga på min krok efter år av saknad????  Den enda förklaringen jag kan komma på är att Herrn har hittat den i sin bil när han städade ur den innan han sålde den....men han nekar (hmmm luras säkert för att göra mig ännu mer förvirrad, om detta är möjligt).... Ja ja nu hänger jackan iallafall på den rätte ägarens krok (min egen krok, är ju sååå pinsamt så jag funderade länge innan jag beslöt mig för att erkänna).

Trevlig söndag på er! Nu ska jag laga frukost/lunch åt vår tonåring:)




1 kommentar:

  1. Så underbar muggar!! nu vill jag hem till dig å prov fika i dom :D NU! :D
    puss

    SvaraRadera