fredag 12 augusti 2011

Plocka, plocka och plocka!





Nu har björnbären börjat mogna, äntligen får Stor-M plocka och äta. Som hon har väntat och frågat om dem inte är färdiga snart....Så innan vi plockade så rensade jag bort brännässlorna som trivs väldigt bra vid björnbärsbusken. har prövat på att göra en pannacotta med vit och- mörk choklad (receptet hittar du här) som jag ska bjuda på imorgon när vi får kräftätande besök....

Att lära en snart treåring att plocka upp efter sig och helst av allt inte lägga småsaker på golvet är inte en lätt uppgift....men dessvärre ett måste för nu ålar/kryper (på nått sätt tar hon sig framåt) Lill-M och stoppar allt i munnen som kommer i hennes väg.... Jag verkligen avskyr när folk, (ja vem som helst) sätter i halsen och värst skulle va om nån av mina egna skulle göra det.... Så plcka , plocka, plocka, plocka ska jag göra resten av dagen....Men jag ska nog hinna med lite FredagsMys också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar