söndag 28 augusti 2011

Pelargon Frossa!


Vår nya tv-bänk från Jysk, mycket nöjd och i nästa
vecka ska jag hämta vårt nya soffbord, VITT såklart!



Enligt Pelargonernas kalender (har googlat på skötsel av pelargoner) är det nu tid för att klippa ner dessa skönheter och ställa dem svalt. Där ska dem sedan stå till runt februari- mars då det är dags att plocka fram dem igen och börja pyssla om och ge kärlek till dem....Hur gör ni med era pelargoner?

Jag har inte hjärta att klippa ner dem när dem ännu blommar så fint och är full av knoppar. Att dessutom sen ställa undan dem där dem inte syns tycker jag känns tråkigt.... Så jag har nu tagit in dem i huset, satt dem i nya krukor, vissa har fått ny gjord och alla har fått vatten. Här får dem nu stå (lär väl flytta omkring dem en hel del speciellt när julen närmar sig och pyntet ska upp) och (förhoppningsvis) blomma hela vintern. Det har fungerat tidigare år så jag tror och hoppas att det kommer fungerar även i år. Det negativa är att dem inte blir fullt så ståtliga, krispiga och grova som dem kanske blir med annan behandling men det är i mina ögon värt att ha dem framme även om dem blir lite taniga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar