lördag 13 augusti 2011

Kaitlabbarnas dag idag!






Ja tänka att det finna en speciell dag för oss alla kaitlabbar (vänsterhänta på gotländska)! Fantastiskt! Det har jag firat med att plocka tomater, rödbetor, kikärtor och morötter hemma hos en annan Kaitlabb, nämligen min mor. Vår familj består av sex personer var av tre är vänsterhänta, alltså hälften! Är nog ganska ovanligt skulle jag tro. Jag är dessutom vänsterfotad vilket jag har haft stora fördelar av under min forbollskarriär (låter såååå mycket bättre än vad det verkligen var).


Att vara vänsterhänt är inte alltid så lätt. Många saker är utformade för högerhänta. Som tillexempel saxar, soppslevar, koppar (motivet är på "fel" sida om koppen). Ett problem för mig (främst under studietiden) var och är att texter jag skriver med blyerts kladdas ut i och med att jag drar handen över den.....så varför läser och skriver vi från vänster till höger?? Det är ju diskriminerande:) Vilka problem jag har!! Stackars lilla mig!! En räddning har dock kommit och den hittade jag här, ska bara hitta sidan han skriver om:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar