söndag 11 september 2011

Så onödigt och overkligt...

En riktig mysig helg har nått sitt slut. Lite fotbollslirning, umgänge med vänner, söndags fika med syrrorna och tappert men misslyckande försök med att minska på amningen:).

Helgen avslutas med att se dokumentären World Trade Center på kanal History. Det är starka och blandade känslor som bubblar upp när man ifrån de drabbades och överlevandes synvinkel får se, på nära håll, hur dem upplevde den 11 september 2001. Dagen då terrorismen kom till USA. En dag som vi alla kommer att komma ihåg och minnas. Så många liv som gick till spillo, så mycket lidande och smärta. Egentligen helt i onödan.

Jag verkligen avskyr när människor dör på grund av andra människors handlingar. Människor dör ändå, utav händelser som vi inte kan rå över. Som naturkatastrofer och sjukdomar... Så j#vla onödigt!

Nu ska jag fortsätta titta på andra delen av dokumentären och må ännu sämre en stund för att sedan lägga mig i sängen tillsammans med min familj och känna hur lyckligt lottad jag är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar