tisdag 20 september 2011

Inte utan min tallrikshylla....

I alla jaktstugor måste det finnas en kokbok
med reccept för en jägare....

Jag föredrar dock Leilas kokbok:)

Mina M-muggar som symboliserar mina döttar, mina
små M....

Den lilla söta sockerskålen ingår i servisserie
som jag fått av min farmor


Min tallrikshylla är en av mina favorit saker i hemmet. Dels för att den är sååå snygg och passar som handen i handsken på sin plats i köket. Men mest för att den för mig är ett fynd (bra pris och hittad på ett för mig öväntat ställe nämligen Tradera). Dessutom går det att förnya den iall oändlighet, vilket jag pysslat med idag. Så nu får kokböckerna ta plats ett tag framöver....

En av mina sysselsättningar som föräldrarledig är att ta med barnen på Öppnaförskolan. Om man vill så finns det möjlighet att besöka dessa alla dagar i veckan. Det gör jag dock inte för det finns andra mindre roliga saker som behöver göras också, som att tvätta och städa....blääää. Men det brukar vara en trevlig stund med en massa snack med andra föräldrar och bus och lek för barnen och självklart (kanske viktigast av allt:)) fika!

Min utmaning idag är att trassla ut Stor-Ms hår efter kvällens bad. Att ha ungar med lockigt hår är väldigt fint men oj så svårt att sköta om. Själv så har jag det rakaste håret som finns så jag vet egentligen inte vad jag pysslar med. Men både blasam och balsamspray har jag lärt mig är ett måste. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar