söndag 25 september 2011

Gör om gör rätt....

Med lite löv (som vi har massor av) och rönnbär kan man
åstakomma mycket med...

Hade ingen jord hemma att plantera ljungen med så jag
har bara ställt ned dem i krukan och dekorerat med löv
för att gömma plastkrukorna...

Observera texten på dörren....än har jag inte
gett upp tanken på att en dag bli fru Smolka....


För ett par veckor sedan visade jag er hur jag hade piffat upp vår entre med att bland annat fästa rönnbär i den hjärtformade kransen på dörren. Belv ingen långvarig succe direkt. Efter en dag med familjemedelmmar springandes ut och in genom dörren så upptäckte jag morgonen efter att kransen var tom och att alla rönnbär låg nedanför dörren....Grrrr.... Så idag har jag gjort om och förhoppningsvis rätt och det blev så här!

Trälådan som jag använder som bänk/hylla/bord kom DHL med tidigare i veckan. Den innehöll något som har med våran vedpanna att göra (inget viktigare än så). Det viktiga är att Herrn har börjat förstå mitt tänkande vad gäller inredning och han sparade lådan till mig för han tänkte att jag säkert skulle ha användning för den. Där slog han huvudet på spiken, fantastiskt! Tyvärr så är han inte så lätt flörtad när det gäller att spraylackera köksluckorna.... han tycker inte allas som jag, att det vore fantastiskt. Han tycker att jag istället skall avsluta dem projekt jag redan börjat med....och han har nog rätt....

Trevlig söndag önskar jag er. Själv skall jag burra upp mig i soffan tillsammans med en kopp VARM kaffe och senaste nummret av Drömhem & Trädgård....Nästa nummer är ett Jul nummer. Bara tre månader kvar...



1 kommentar:

  1. Avsluta projekten du har börjat med och sen kommer du med ideen att spraya om köksluckorna. Då kan han inte säga något om att du ska göra klart det du redan börjat med. Och lackningen gör ju inte nu den gör företaget som lakar om :D

    SvaraRadera