fredag 16 september 2011

Hur svårt kan det va?!

Kökshanduken från Green Gate får vara bordsduk
emellanåt....
Matsalsgruppen är köpt på Tofta Möbler.

Observera vår fina taklampa som för tillfället
får agera mobil och underhålla Lill-M så mamma
får äta varm mat nångång iallafall....


I vårt hus har vi ett väldigt litet kök. Som tur är så är det öppet ut till hallen/korridoren ( som jag visade senast) vilket gör att det känns lite större. Min dröm är att ha en matsal (inte stor som i en skola och inte lika trist) så att det skulle räcka med ett mindre bord eller allrahelst en köksö i köket. Men dessvärre har vi inget rum att utnyttja till matsal.... En annan dröm är att köksinredningen någongång ska bli vit. Då är det plötsligt en fördel med ett litet kök eftersom att kostanaderna inte alls blir lika höga... Jippi nått positivt med mitt lilla kök!

Idag är Herrn hemma och jag är inte sen med att sätta honom i arbete. Så senare i eftermiddag kommer ungarna ha varsin byrå att förvara sina kläder i (förvaringen just nu är hemsk, nästan så jag skämms). Två byråer för priset av en är väl inte helt fel så jag kunde inte låta bli att slå till. Det jag inte tänkte på i mitt infallsköp va att jag på nått sätt måste få med mig dem hem..???? I skuffen hade jag både barnvagn och diverse andra saker. MEN den snälla mannen i butiken lyckades trycka in två byråer plus mitt vita bord trots allt annat som låg där. Innan jag åkte därifrån fick jag lova honom att inte köra Rally hem.....



Trevligt Fredagsmys önskar jag nu er!!

Att tillägga är att jag faktiskt försökte sätta ihop byråerna själv. Hur svårt kan de va?? As svårt om du frågar mig..... eller så är det min brist på tålamod som åter igen tar över....attans jag vill så gärna men inte ens med en bruksanvisning så kan jag.... nån som känner igen sig?

2 kommentarer:

  1. kolla på blocket på bortskänkes det är alltid kök ute iallafall i stockholm! har du ikea stome så kan du byta luckor rätt billigt :D
    jag har själv velat göra samma som dig byta skåpluckorna och ha en ugn i navelhöjd, lyx för en fru 2011 talet :D
    gå in å kolla en av mina favoriter kjerstislykke hon har det så dröm fint hemma hos sig
    jag är nyfiken så jag smäller av på ditt bord!!

    SvaraRadera
  2. Om du vill ha kvar samma luckor som ni har nu så kolla med ett företag som lackerar om dem. Brukar inte vara så dyrt. Finns kanske något på ön eller så om man kan skicka upp dem till Stockholm.

    SvaraRadera