torsdag 1 september 2011

Sjukstuga!

Mysigt att det hinner bli mörkt innan man går
och lägger sig så man kan få tända lite lampor....

Kolla in kattens ögon och ignorera högtalarna...
Vad är det med karlar och högtalare egentligen??

Ingen renovering av vardagsrummet har skett sen vi flyttade in
men kan va dags snart. Svårt att renovera eftersom det är här vi
spenderar mest tid....

Mitt vita bord borde komma... Idag!
Idag var tanken att jag och Lill-M skulle spendera förmiddagen med andra barn i hennes ålder och deras mammor medans Stor-M är på dagis (inga tårar bara glada miner vid avlämning, phu). Men vår minsting vaknade igårkväll med hög feber..... Inte roligt när barnen blir sjuka. Att vara sjuksköterska gör inte saken lättare (kan man kanske tro att det ska va), känns som att pressen blir större på mig som mamma (antagligen nått som jag bara upplever själv) och att ha goda kunskaper om olika sjukdomar är inte alltid positivt. Ibland gör det att man analyserar för mycket....tänker på hemska biverkningar och elaka sjukdomar. Men det ska jag inte göra nu. Feber är ju sååå vanligt så jag är lugn som en filbunke.

Vädret verkar ju bli fin fint idag, hoppas att det håller i sig. Tanken är väl att trädgårdsmöblerna skall tas in inför vintern (känns lite vemodigt, mysigt med höst men jag längtar inte till en kall och snörik vinter). Som en försäljare yttrade sig på marknaden i lördags "För ni har väl nån minusgrad här på vintern?" Vad trodde han, att han va på Hawaii eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar