söndag 4 september 2011

Fånge i mitt eget hem....

Häfftapparaten- mammans bästa vän
när inredning måste gå fort....


Har velat måla den vit men med lite spets i
glasdörren så får den behålla sin färg...

När vi flyttade hit så hade de gammla ägarna
lämnat en massa bråte....

Hittade bl.a. de här hörnskåpet som passar
perfekt i vårat kök. Ännu finare blev det med
lite spets...


Febern ville inte ge med sig tyvärr så gårdagen blev en inne dag trots att solen sken och fåglarna kvittrade. Efter tre dagar (snart fyra) instängad i mitt eget hem så blir man lite smått deprimerad....och det dåliga samvete mot Stor-M gör det inte lättare. Som tur är så är hon väldigt självständig och tycker om att leka själv.

För att inte bli helt knäpp i huvudet försökte jag iallafall att syslosätta mig själv lite (passa på när Lill-M äntligen lyckades somna i vagnen så jag fick händerna fria). Så fram med sax, häfftapparat och lite spetstyg (finns att köpa för en mycket billig pening på Kupan). Så där tio minuter senare (måste gå snabbt när man har barn) så hade både skänken i vardagsrummet och hörnskåpet i köket fått sig en liten uppfräschning....

Om du inte äger en häfftapparat så rekomenderar jag dig varm att skaffa dig en! Jätte behändig apparat, du slipper hammare och spik bara att "skjuta" fast det du vill få fast:) Fungerar utmärkt på tyger (satt fast vimplarna i barnens rum) och på tapeter (tavlan över skänken i vardagsrummet är av en bit tapet som jag häfftat fast på en frigolitskiva). Bara att pröva sig fram...


Nu ska jag fortsätta att sitta parkerad i soffan med min sjuka dotter (feberfri men nu istället mammig och gnällig). Trevlig söndag på er!

1 kommentar:

  1. EE fan va smart!!! vilken grym idee!!
    det blev jätte fint måste köpa mig en häfta med :D häfta upp hyllor hade varit bra :D

    Du får måla en saga med m så kan lilla sitta i ditt knä.. liam gillar den vi gjort jätte mycket
    när det är han det handlar om i historien :D

    Puss å kram å hoppas ni får en sjukfri dag imorn!

    SvaraRadera