söndag 18 september 2011

Fårönatta blev istället Fårödaga!


Som småbarnsförälder så får man många gånger anpassa sig efter barnens behov och vad som är bäst för dem... För att inte missa Fårönatta även i år (jobbade förra året) så packade jag in ungarna i bilen vid lunchtid igår och gasade norrut mot Fårö. Stor-M pratade hela förmiddagen om att åka färja till mumma och moffa som spenderar helgen i sin husvagn där ute. Dessvärre sov hon både på färjan dit och hem... Inte lätt att förklara för en treåring att vi redan åkt färjan medans hon sov vilket resulterade i för stunden sura miner...

Väl där ute (kändes som att det tog en evighet på grund av alla "söndagsåkare" som låg låååångt under hastighetsbegränsningen) hade vi en riktigt underbart mysig eftermiddag med mor(mor) (mor)far... Som alltid när vi är med dem. Mumsigt fika vid bageriet (Sylvies döttrar), shopping (för fars del) på Ebbes, äppelpallning och husvagnslunch med nyplockad svamp (im still alive). Förutom trevliga aktiviteter så var vädret på topp! En mer lyckad Fårödaga kunde vi inte önska oss... När klockan sen slog fem på eftermiddagen och Fårönatta offisiellt började packade jag in ungarna i bilen igen och gasade nu söderut mot Lärbro....  

2 kommentarer:

  1. Va fint du har det i vardagsrummet!! jätte fint bord förstår att du är nöjd!!
    det är du som fått mig öppna ögonen för jysk! :D vill ha ett sidobord snart! :D

    å höstigt och fint har det börjat bli på din sida!

    puss

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag på fårö. Måste ta mig ner och uppleva fårö lite i sommar. var nu bra många år sedan jag var där..

    SvaraRadera