torsdag 3 november 2011

En snabbis på stan....

Synd att fikan fick gå snabbt som attan. Men
lika mysigt som vanligt....

Kom på i sista stund att jag hade kameran med mig
så idag bjuder jag på en nästan uppäten kycklingbaguette
från Siesta. Den smakade Mums!

Fick gå undan i stan idag. Stor-M har bara tre timmar på dagis på torsdagar så det vara bara in till stan och plocka på mig det jag tänkt köpa (betalade givetvis) och hem igen som gällde. Men prioriterade självklart en fika med Lill-Sis E.....

Har funderat länge på att skaffa mig en åkpåse till vagnen. Funderat ända sedan Stor-M var liten men jag har varit för snål (ekonomisk) och använt filtar istället. Men igår berättade Mamma T att hon tagit ur allt hårt material ur sin mjuklift och vips så har det blivit en åkpåse.... VA? Är det sant tänkte jag för mig själv. Gasade hem och kastade mig in i förådet för att göra ett försök med min egen lift....  tjugo sekunder senare så har jag en åkpåse..... bara si så där två och ett halvt år för sent men nu har Lill-M en iallafall.... Fy vad irriterande. Är det bara jag som är helt borta? Är det en oskriven mammaregel att man ska veta detta??!! 

Inte lätt att vara blond och samtidigt inte ha alla indianer i kanoten.... Stackars mig:) Tack till Mamma T som helt klart har alla gafflar i bestickslådan...

1 kommentar:

  1. Jag gillar ditt hyllande tal till mej :) Mera såna tack :)

    SvaraRadera