söndag 27 november 2011

Första Advent....

Egenstöpta ljus....

har jag satt i vita glöggmuggar & dekorerat med lite mossa...

Dessa får bli årets adventsljusstake...

Förra året hade jag blockljus men dem brann ju
aldrig ner. Så dem hoppar jag i år även om det blir
väldigt fint med blockljus i adventsljusstaken..


Ja då är det första ljuset tänt. Jag och Lill-M fick mysa själva denna morgon. Herrn är på jobbet och Stor-M har sovit vid mumma och moffa i natt. Så jag har passat på att njuuta extra mycket av min bebis som nästa vecka blir tio månader. Det betyder att det bara är ynka två månader kvar till ett årsdagen och inskolning på dagis. Hjälp!

Planen är att åka på julskyltning i stan idag. Men det varnas för storm... Så det är tur att det inte finns nån snö för då hade jag aldrig satt mig i bilen och begett mig ut på vägarna...

Vi va på julmarknad på Bläse igår, ett måste även om det är samma saker varje år och jag bara kommer hem med bröd... Men mysigt är det och julkänslan kommer smygande. I år åkte vi även tomtetåget. Stor-M var måttligt road. Vi avslutade dagen hemma hos oss med lite fika och sen blev Stor-M bortrövad av mumma och moffa.

Lill-M sover så jag ska passa på att sätta lite färg på mitt bleka ansikte....

Önskar er en mysig första advent och håll i hatten om ni ska ut och ränna!

1 kommentar:

  1. Å va mysigt med bläse marknad :D!!
    Shit allaredan 10 månader hon växer snabbare än molly ju :D

    Mamma är kvar hos mig å myser ikväll på grund av stormen :D hoppas hon kommer hem imorn i väl skick

    Vilken underbar adventsstake!!! du är otroligt duktig på att komma på fina saker
    Puss

    SvaraRadera