måndag 25 juli 2011

Då har svenska kyrkan fått ytterligare en medlem!



Dopkläningen som många i släkten är döpta i.
Betyder väldigt mycket!

Tårta från Sylvis är ett måste!




Jaha då va Lill-M döpt och numera medlem av svenska kyrkan. Kan inte påstå att jag är särskilt religiös men det har hänt att jag har bett till Gud och jag tycker ändå på nått vis att det är en mysig cermoni. Konfirmation och giftemål tänker jag inte lägga mig i, där är valet hennes....Men visst hoppas jag att hon en dag gifter sig.

 Har själv aldrig velat gifta mig, har aldrig haft nån dröm om det. Men efter att jag blivit mamma, att vi blivit en familj så har jag ändrat mig! Jag vill gifta mig! Har dessvärre ingen som vill gifta sig med mig.....:) Herrn är inte för giftemål, han tycker att vi har det bra så som vi har det! och det har han rätt i men giftemål har många fördelar när man har gemensamma barn.... Jaja det återstår att se, jag ger mig inte riktigt än. Nästa år är skottår då kanske han säger Ja?! eller?

Dopet blev iallafall lyckat och jag tycker att vi fick till den känsla som vi ville känna och det är det som räknas....

2 kommentarer:

  1. Hej Marina! Vilket mysigt dop ni verkar ha haft! Vi har haft en toppenvecka, och Nadja har skött sig exemplatiskt. Det har gått så bra. :) Nej, vi sätter igång den 15/8 igen. Hoppas vi ses då! Kram Martina

    SvaraRadera
  2. gud va vackert du satt ihop hela inlägget!!
    ni är så fina!!
    underbar blogg älskar allt du gör!!!

    ta en helg kurs å bli hobby eller egen florist på fritiden det behövs gämt nån som kan sätta ihop blomster till olika evengamang ;D!!
    DU ÄR SÅÅ DUKTIG!!

    mysig att prata lite idag!!

    ja tror din blivande vill, fast han är blyg för att gå in i kyrkan :D hihi!

    SvaraRadera