fredag 29 juli 2011

Resultatet av Farstukvisten!







Det tog sin tid men den som väntar på nått gott...... Det ska ännu målas men det får bli till nästa år (går ju inte att måla om vädret ska fortsätta så här). Jag är iallafall helnöjd!

Herrn nästa uppdrag blir att tapetsera fondväggen i barnens rum för det klarar jag inte riktigt ut själv..... målningen av de andra väggarna blev tyvärr inte så bra som det kanske borde ha blivit. Efter två dagar (när Lill-M sovit och Stor-M underhållits av TV:n) av slipning och spackling har jag kommit fram till att det inte är min grej att få till en jämn yta......... Många svordomar (visar sig om Stor-M snappat upp några) ! Antingen är jag snål med spackel eller så är jag så stark så att jag slipar bort allt spackel. Slutresultatet blev mycket spackel och lite slipning vilket visar sig genom att lysa igenom färgen....Men nu får det va så. Ska ju synas att det är "hemmagjort" eller?! Tror iallafall inte att barnen kommer klaga. I värsta fall får vi ha en svag belysning....

Till sist vill jag varmt rekomendera er att göra som jag. Skänk en slant till dem svältande barnen vid Afrikas Horn. Det är inte humant att en tre-åring väger fem kilo.... Varenda krona är viktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar