lördag 30 juli 2011

Vatten droppar dropp dropp dropp....





Denna sommar har bestått av alldeles för stora mängder vatten ( det droppade inte....det ÖSTE ner). Regnmätaren var överfull, likaså poolen, takrännorna hann inte med att frakta bort vattnet, parkeringen svämade över, tomatplanorna höll på att drunkna och mina stackars pelargoner blev förstörda:( För att se det positivt så har vi inte fått en pool i källaren som många andra fått, tack och lov för det!  


När sedan åskan och blixten kom förbi en sväng, så kurade jag och tjejerna upp oss i soffan, tände ljus, drog ur alla sladdar till viktiga apparater (hemtelefonen och routern gick hädan vid förra besöket) och åt chokladbollar och läste böcker (läste med hög stämma för att slippa höra ovädret utanför fönstret). Mysigt!

Idag har vi varit en sväng på marknad (Stor-M fick en klubba för första gången och visste inte hur hon skulle göra med den), åt gott och myste med Lill-Sis E som Stor-M ska sova hos i natt, bara för att hon vill! 

Själv får jag fortsätta med renoveringen av rummet, jag är inte alls nöjd tyvärr! Tummen mitt i handen, att jag inte kan inse det....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar