måndag 4 juli 2011

Pyssel trots solsken!






Man hinner ju inte med nånting inomhus när vädret är så underbart!! Så idag har jag pysslat inne trots solsken! Tog en en power paus med ett dopp i poolen iallafall. Vad har jag då pysslat med??

Jag har länge velat ha en tavla ovanför skänken i vardagsrummet och jag har letat efter ett passande tyg till att göra min tavla men inte hittat nått. Då kommer min kära vän Ida med en ide på sin blogg  ( baraforjagfinns.blogspot.com/ ). Hon tipsar om att beställa Tapetprover (Grattis är gott!!). Sagt och gjort... Några dagar efter beställningen är gjord så har jag två tapetprover i brevlådan. Den ena sätter jag fast på en frigolitskiva med hjälp av stoppnålar (ska häffta fast dem senare, ville bara se hur det kommer att bli). Nu har jag min efterlängtade tavla!! Så tack Ida för din inspiration!!

Vad som händer med den andra tapetprovet återstår att se....

1 kommentar: