torsdag 28 juli 2011

Tillökning i släkten!

Denna tröja hade Stor-M på sig när vi avslöjade för familjen att
vi skulle få tillökning. Det vara bara så att ingen fattade piken???:)


Kan nu avslöja att släkten Svensson förökar sig! och nej det är inte min lilla familj som ska bli större utan min kusin. Hon bor på fastlandet men är nere på ön för lite semester.....hon ska inte ha förän i början på nästa år men oj vilken fin kula hon börjat få! Härligt med goda nyheter! Speciellt när det gäller graviditeter....spännande att se hur många som finns därinne med tanke på att magen redan är så pass synlig:)


Vad pysslar vi med denna vecka då? Jo vi (mestadels jag, om man inte räknar med Herrns lilla spackelinsats) fick ett ryck (efter att ha pratat med Ida som renoverar sin lägemhet) och gör nu om i barnenes sovrum.....Det blir vitt, vitt, vitt med undantag från en vägg som ska tapetseras med en tapet med fjärilar på.... Tanken är att när Lill-M slutat amma (inom en mycket snar framtid....om du frågar mig) ska hon flytta in till Stor-M. Rummet har sedan vi flyttade hit varit i behov av renovering men varken tid eller lust har funnits. Så efter mitt samtal med Ida härom dagen fick jag ett ryck och skickade Herrn till stan för inköp av alla grejer man behöver medans jag stannade hemma och började spackla.... Nu är vi på god väg och planen är att iallafall Stor-M ska hinna sova i sitt "nya" rum nån natt innan vi åker till Kolmården i nästa vecka!


Ja Kolmården resan ja! Stor-M frågar varje morgon om det är idag vi ska åka.... Vi har avbokat Vandrarhemmet och ska bo på hotell istället, såååå skönt det ska bli! Inte bara Stor-M som längtar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar