tisdag 12 juli 2011

"Man Ska Ha Husvagn lalalalalalalala...."






Nu är sommaren här på rikitgt! Hur vet man det? Jo turisterna (även de sk badj#vlarna som vi för övrigt är helt beroende av för att vår ö ska överleva) sitter i bilkön till färjan, som idag sträcker sig upp till Bungemuseet! Undra hur deras tankar går? En mardröm för småbarnsföräldrar....för självklart bajsar ungarna ner sig, är allmänt trötta och svidiga och tålamodet hos hela familjen är i botten.... Nej tack en tripp till Fårö får det bli när turistera har gett upp för i år (om man då inte fuskar och tar förturskön förstås).

Vi har hållt oss på rätt sida idag och efter ett lekstund i parken besökte vi mina semesterfirande föräldrar som denna vecka bytt stugan på Bungeaur mot Husvagnen på  Nacka! Där bor dem på första parkett med havet som närmsta granne. Där har Stor-M plockat "murpon" (smultron på svenska) med momma, Lill-M blivit vaggad i vagnen av fåtte (moffa på svenska) och jag har fått en stund för mig själv med en kopp kaffe såklart! Livet leker!

Jo visst ja, jag har "vunnit" en sak på Tradera! Mer om det när varan förhoppningsvis dyker upp?? om jag inte blivit lurad?? Då låtsas jag som det aldrig har hänt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar