fredag 17 februari 2012

Alexandra thats my name....

Gardinomtag från Åhlens, blomkruka från Ica Maxi
och lampskärm från Garage 1.
Istället för att köpa nya gardiner till vardagsrummet (hittar inga fina som passar) så har jag sattsat på nya lampskärmar, blomkrukor och gardinomtag. Genast känns fönstret lite fräschare. Kanske blir det en ny blomma, antagligen en pelargon.

Idag droppar det från taket. Ger hopp om att våren kanske är på intågande....Så innan snön töar bort helt så har vi gjort en snögubbe, snöhäst och snölyckta (som höll i fem minuter innan den föll ihop, tur att jag inte har som yrke att bygga hus). Mysigt att vara ute tillsammans även om Stor-M efter bara en liiiten stund ville gå in igen... jag ignorerade henne och hon kom av sig för stunden. Perfekt!

Ikväll blir det pizza och sen beger jag och Stor-M oss i väg på disco där vi ska dansa och ha skoj hoppas jag. Beror ju lite på humöret hos min trotsiga tre åring. Man vet aldrig hur det ska gå. Spännande...not. Men jag är positiv och tror hon kommer tycka om det. Finns ju godis. 

Hoppas att ni också får en spännande ´fredagskväll vad ni nu än tänker hitta på!

/Fröken Svensson- optimistisk morsa.


Ps. Idag har jag namnsdag vilket min kära mor påminnde mig om i morse genom att väcka mig med ett sms. Tack kära du:).

2 kommentarer:

  1. Haha :D va snällt av din mor!
    Grattis på namnsdagen!! så jäkla sjukt att jag har så likt mitt liv som du beskriver ditt fan lite läskigt
    min mamma skicka sms tidigt med och väckte mig till halvt öga
    där stod det bara jag är i gullmarsplan vid tio över nio puss ba aaa...
    :D
    konstigt det kan va ibland ha så skojsigt på disco varanda unge verkar gå på det ikväll sålt 10 silver leggings idag :D! Sen när dom blir äldre får vi gå på fryshuset!! :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ups..En försenat grattis på namnsdagen då :)

    SvaraRadera