måndag 27 februari 2012

Värme, härliga värme...



Vilken härlig dag det varit idag! Började dock inte så härligt. Stor-M skrek efter sin mjukis hund strax innan sex i morse. Inte ok. Bara att maka mig upp ur sängen och leta efter den innan hennes skrikande väckte lillesyster. När hunden väl var funnen kröp vi ihop tillsammans i sängen och kramades en stund innan nästa unge vaknade.... Tidiga morgonar och uppvaknande av skrikande ungar är inget för mig och jag kommer aldrig vänja mig. Tack och lov jobbar jag natt och behöver nästan aldrig upp och i väg tidigt om mornarna.

Imorgon jobbar jag dock kväll istället för natt men behöver ändå inte gå upp tidigt. Skönt! Är lite nervös att jobba kväll. Över fjortonmånader sen sist så jag känner mig lite ringrostig. Tur jag har så fina kollegor till hjälp. Ser framemot att ronda med doktor, nått jag saknar. Lärorikt och intressant.

Idag har jag och ungarna spenaderat hela förmiddagen och en stund av eftermiddagen med fina vänner och deras ungar. Herrn följe även med och lunchade på Slite med oss innan han drog till arbetet. Jag har varit riktigt bortskämd med att ha honom hemma ett bra tag nu så det känns lite tråkigt att behöva sitta ensam ikväll när ungarna somnat för natten. Men jag överlever nog. Har ett helt berg av tvätt att vika så jag lär inte vara sysslolös.


Ååååå va solen har värmt skönt idag! Underbaaaaart! Jag vill bara skrika rakt ut hur glad jag är över att snön snart är borta och blommorna snart slår ut! Att risken för mer snöfall är relativt stor hela marsmånad är inget som bekymmrar mig just nu. Idag lever jag för dagen!

/Marina- Laddad inför den kommande våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar